Konkurs na Facebooku to niezły sposób na zbudowanie świadomości marki i jednocześnie trochę zaangażować swoich potencjalnych odbiorców w interaktywną zabawę. Z punktu widzenia marketingu konkurs na Facebooku często może być strzałem w dziesiątkę. Natomiast trzeba pamiętać, że sprawa nie jest aż taka prosta, bo na Facebooku panują określone zasady narzucone przez administratorów.

Jak wyglądają konkursy na Facebooku?

Najczęściej konkursy dotyczą zdobycia jak największej ilości polubień, wymyślenia hasła reklamowego lub opublikowania zdjęcia z promowanym produktem. Tak naprawdę format konkursu jest niemal dowolny i wszystko zależy od kreatywności organizatora jak ostatecznie będzie wyglądała zabawa. Przykłady konkursów na Facebooku znajdziesz na: e-Konkursy.info.

Regulamin i zasady

Rzecz jasna organizując konkurs na Facebooku lub jakimkolwiek innym portalu trzeba ustalić zasady przebiegu zabawy. Z pewnością trzeba doprecyzować, kto może brać udział w konkursie, jakie zadanie konkursowe musi wypełnić, w jaki sposób będą wybierani zwycięzcy i co jest nagrodą.

Organizując konkurs na Facebooku warto pamiętać o tym, że Facebook zabrania organizowania konkursu, który polega na udostępnieniu postu. Nie można też tagować/oznaczać innych użytkowników.

Warto pamiętać, że konkurs nie powinien polegać na wylosowaniu zwycięzcy, gdyż to jest zabronione ze względu na ustawę o grach hazardowych. Oczywiście jest możliwe zorganizowanie konkursu z losowaniem, natomiast tego typu konkurs wymaga zgłoszenia do odpowiednich instytucji.

Kluczowym elementem jest regulamin konkursu. W regulaminie powinny znaleźć się wszystkie zasady przedstawione w czytelny sposób. Dobrze, gdy jest wyraźnie zaznaczone, że organizatorem konkursu nie jest Facebook.

W przypadku droższych nagród dochodzi kwestia podatku od wygranych. Opłatę tę może wnieść organizator konkursu lub osoba, która otrzymała nagrodę. Dobrze, gdy tą kwestię jednoznacznie rozjaśnia regulamin konkursu.